Türkiye'de ilk kez eğitim ile ilgili bir STK tarafından yapılan ve özel eğitim alanında iyi örneklerin yanı sıra sorunların ve yeni gelişmelerin masaya yatırıldığı zirveye yüz civarında öğretmen ve öğretmen adayı katıldı.
Açılış konuşmasında temel sorunları fırsata çevirmenin elzem olduğunu vurgulayan İGEDER Yk. Başkanı M. Cüneyt ANCIN, tüm okullarımızda özel eğitimin farkındalığını arttırabilmek amacıyla "engellilerle dayanışma ve kaynaştırma etkinlikleri kulüpleri" kurulması yönünde MEB.'na tavsiyede bulunduklarını dile getirerek, her öğrencinin özel olduğu düşüncesinden hareketle "BEP yapmayan bizden değildir" algısıyla BEP'in yaygınlaştırılması konusundaki hassasiyeti dile getirdi.
Protokol konuşmasında İstanbul eski milletvekili Lokman AYVA, marangoz eğitiminin yerine bahçıvan eğitimine geçilmesinin ve birlikte öğrenmenin öneminin kavranması gerektiğinin önemine vurgu yaptı.
Aile ve Sosyal Politikalar İstanbul il müdür yardımcısı Halis KURALAY da konuşmasında özel eğitimde eğitime erişim yaşı ve hızının düşürülmesi konusunda alınan yolu anlattı, aynı zamanda stk.ların bu konudaki önemli rolüne işaret etti.
Açılış panelinde Maltepe Üniversitesi öğretim üyesi Yrd. Doç Dr. Handan DOĞAN, kaynaştırma (integration) ile dahil etme (inclution) kavramları ve uygulamaları arasındaki temel farklılığı ve uygulamaların başarı şanslarını anlattı.
Özgür Gün ise özel eğitimdeki temel sorunlar ve çözüm yollarını spesifik tespitlerle dile getirdi.
I. Oturumda;
Adnan ETCİ, İşitme Engelli Öğrencilerin Meslek Liselerindeki Eğitim Durumlarının Tespit Edilmesi konulu bir araştırmanın sonuç verilerini, Ahmet HOCAOĞLU Okul Aile İşbirliği: Aile Atölyeleri Projesi'nin uygulaması ve çıktılarını, Gülseren ÇETİN ÖZBEN Konaklama Hizmetleri Eğitiminde Engelleri Aşmak konulu bildirileri paylaştılar.
II. Oturumda;
Hasan Hüseyin SELVİ Özel Eğitime İlişkin Yeni Paradigmalar adlı bildirisinde alandaki kavram kargaşası ve çözümü hakkındaki bildirisini, Boğaziçi Üniv. öğrencileri Birce Başol & Evrim Erdik & Vuslat Şeker ise üniversitenin eğitim fakültesi muhtelif bölümlerinde uyguladıkları araştırmanın sonuçları olan öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Hakkındaki Bilgi ve Farkındalıklarının İncelenmesi konulu oldukça ilgi çeken bildirilerini paylaştılar.
Günün sonunda yapılan çalıştayda fiziki imkanların iyileştirilmesinden erken okullaşma konusundaki çözümlere, eğitime erişimden 4+4+4 sisteminin özel eğitime getireceği kazanım ve risklere kadar bir dizi başlıkta katılımcılar görüşlerini paylaştılar.
Zirve değerlendirme ve paylaşımcı ve katılımcılara sertifikaların dağıtıldığı ödül töreni ile sona erdi.
|