Öncü Eğitimciler
Öğretmen Zümreleri
Zirveler
Konferans
Söyleşi
Çalıştay
Kurs
Seminerler
Paylaşım Toplantıları
POP
Eğitim Akademisi
Öğretmenler Odası
Öğretmenim Sempozyumu
Sitelerimiz
Tematik Öğretmen Gezileri
Çözüm Ortaklıkları
Yazar Öğretmenler
Haberler
İncir Çekirdeği
İletişim
Anadolu Faaliyetleri
Uluslararası
Basında Biz
Öncü Çocuk Akademisi
#BeyazTebeşir
Öncü Konuşmalar
Öğretmen Atölyeleri

Kodlama ve Robotik Zirvesi: "Hayallerinizi kodlayın ve üretin"

Kodlama ve Robotik Zirvesi

"Hayallerinizi kodlayın ve üretin"

Uluslararası Öncü Eğitimciler Derneği'nin düzenlediği branş zirvelerinin yirmi dördüncüsü olan, 28 Nisan 2018 Cumartesi  günü düzenlenen Kodlama ve Robotik Zirvesi’nde Türkiye’nin dört bir tarafından 300’ü aşkın öğretmen buluştu.

Kodlama- robotik eğitimi ve etkinlikleri gerçekleştirilirken kullanılabilecek araçların, geliştirilmiş uygulamaların, yürütülmüş farklı çalışma, atölye ve etkinliklerinin paylaşıldığı; bilişim teknolojileri öğretmenlerinin yanı sıra alana ilgi duyan farklı  branşlardan birçok eğitmenin de büyük ilgi gösterdiği zirve Çekmeköy Şehit Ömer Halisdemir Kız AİHL’de  gerçekleştirildi.

Gün boyu büyük bir ilgi ve katılımla gerçekleşen Zirve’nin açılış konuşmasını Dernek Başkanı Gökhan ERENOĞLU, Çekmeköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet AKTAŞ ve Çekmeköy Kaymakamı Cemal Hüsnü KANSIZ yaptılar. Açılış konuşmasında kodlama ve robotiğin, üreten bir toplum olma yolundaki önemine vurgu yapıldı ve bu alanın, gelecekte aranacak niteliklere katkılarından bahsedildi.

Zirve, açılış konuşmalarının ardından 1 konferans, 3 bildiri oturumuyla başladı, öğleden sonra atölye uygulamalarıyla devam etti. Öğleden sonra birer saatlik 10 farklı atölye yapıldı.

Açılış konuşmalarından sonra konferans konuşması Doç. Dr. Serhat Bahadır KERT tarafından “Bilgisayar Eğitiminde Dönüşüm: Düşünme, Kodlama, Üretme” adlı bir sunum ile gerçekleştirildi. Katılımcıların ilgiyle ve eğlenerek izlediği konferansta Doç. Dr. Serhat Bahadır KERT, bilgisayar biliminin günlük hayattaki öneminden bahsederken, örneğin bir kişinin markette kasa sırası beklerken sadece kuyruğun uzunluğunu değil, aynı zamanda ilerleme hızını da dikkate alabilmesi becerisinin aslında kompütasyonel düşünme becerisi, kodlama becerisi olduğuna vurgu yaptı. “Kodlama becerisi sadece kod yazma becerisi değildir, günlük yaşamda bunları kullanabilmektir. Yemek tarifleri çok net bir kodlama ve algoritma örneğidir. Eğer bir kişinin hazırladığı yemek tarifinin adımlarına uyarak aynı yemek üç kişi tarafından aynı şekilde hazırlanabiliyorsa, gerçekten çok güzel bir algoritma hazırlayabiliyor demektir. Biz düşünme etkinliklerinde bu tür örnekler kullanıyoruz. Çözüme ulaştıracak doğru komut dizileri oluşturabilme, günlük hayatımızın bir parçası.  ” ifadeleri ile algoritmanın günlük yaşamdaki karşılığından örnekler verirken katılımcıların da kodlamanın önemini içselleştirebilmelerine yardımcı oldu.

Konferans konuşmalarından sonra gerçekleştirilen bildiri oturumlarında Fatma BARKUŞ, “Dezavantajlı Bölge: Köylerde Kodlama Eğitimi” başlıklı sunumuyla ekonomik açıdan yetersiz bir bölgede zor şartlar altında bir köy odasını nasıl kodlama sınıfına dönüştürdüğünü ve gerçekleştirdiği kodlama etkinliklerini aktardı. Burhaneddin TUNA, “Türkiye'deki Robot Türlerinin Karşılaştırılması Ve Robot Yarışmaları” adlı tebliğinde kodlama ve robotik becerilerinin gelişimi için kullanılabilecek robot türlerinden, bu robotların özelliklerinden ve farklarından bahsederek robot yarışmalarının önemini ve öğrencilere kazandırdıklarını aktardı ve robot yarışmaları hakkında bilgi verdi. Salim AÇIKGÖZ, “STEM Temelli Robotik Ve Kodlama” adlı sunumunda kendi okullarında STEM becerilerini geliştirmek için uyguladıkları robotik ve kodlama etkinliklerinden bahsederek bir öğretmenin kodlama ve robotik alanında öğrencilerini geliştirmek için nasıl bir yol izlemesi, nereden başlaması gerektiği, süreçte ne gibi zorluklarla karşılaşabileceği ve bu zorluklara karşı ne tür çözümler getirilebileceğine ilişkin bilgiler sundu.

Öğleden sonra aynı anda gerçekleşen 10 farklı atölye ile dinleyiciler yaparak yaşayarak deneyimledikleri atölyelere aktif katılım sağladı. Zirvede atölyeler, tekrar atölyeleri olarak iki defa yapıldı. Böylece dinleyicilere birden fazla atölyeye katılım imkanı sağlandı. Dinleyiciler konferans salonunda ise poster sunumları ve robot projelerini ziyaret ederek bilgi edindi.

Çekmeköy Şehit Ömer Halisdemir Kız AİHL’ne ev sahipliğinden ve kıymetli katkılarından ötürü teşekkür ederiz.

Zirve resimlerine aşağıdan ulaşabilirsiniz.

 
ATÖLYELER: 

Okul Öncesinde Kodlama- Ayşen TÜFEKÇİ  & Esem ÖZDEŞ ERDEN 

Giyilebilir Teknoloji- Emine AYTEKİN & Esra SOYLU

Ortaokul Öğrencileri İçin Robotik- Oğuzhan ÖZEL & Murat KARAKAMIŞ

Robotik İle STEM Örnek Uygulaması - Nur CENGİZ

M.N.S. Robot Kulübü - Esma CERENCİ SEYHAN

Mucit Atölyesi (STEM-UP) Uygulamaları- Mehmet Sami EPBAYGÜN

Python İle Somut Uygulamalar- Fatih ZOR & Batuhan KUTLUCA

Akıllı Ev Güvenlik Sistemleri - Ayşe ÖZLÜ

Erken Robotik Ve STEM-UP Etkinlikleri - Tuğçe Nur ÇAVDAR

Ardunio İle Çevre Otomasyonu- Selen ŞEN

POSTERLER:

Newton'un Yerçekimi Buluşu, Elmaları Yakala, Labirent – Azra ÖKSÜZ

Renk Seçen Robot, Arama Kurtarma Robotu- Muhammet GÜRÇAY

Sayfa Görüntülenmesi : 4783
2018-04-28
 
 
 
 
   
 

Güncel Öncü Eğitimciler Etkinlikleri



Öncü Eğitimciler Kudüs Seferleri 2024 Yazı
Tübitak -Teknofest Projeleri - 9 Mart 2024
Bahar Dönemi Okuma - Etkinlik Çalışmaları 2024
Safranbolu ve Kastamonu Gezisi - 27-28 Nisan 2024
Öncü Eğitimciler Kudüs Seferleri 22-27 Ocak 2024
Eğitim Akademisi 2023 - 2024 Bahar Dönemi Çağrısı
2024 Yarıyıl Tatili Tematik Öğretmen Gezileri
Öncü Eğitimciler Kıbrıs Turu 22-24 Ocak 2024
Gariplerin İzinde Endülüs Gezisi - 24 - 28 Ocak 2024
Eğitici Oyunlar Atölyesi - 25 Kasım 2023
Eğitim Akademisi Okuma - Etkinlik Çalışmaları
Öncü Eğitimciler Kudüs Seferleri 25-28 Ocak 2023
Öncü Eğitimciler Kudüs Seferleri 12-14 Kasım 2023
İnsanlığın Önderi Öğretmenler İçin - Eğitim Akademisi 2023 - 2024 Çağrısı
 
 


ULUSLARARASI ÖNCÜ EĞİTİMCİLER DERNEĞİ 2013 - Tel: 0 216 640 10 55 - oncuegitimciler@gmail.com - Site Haritası
 .