HEDEF KİTLE
Örgün ve yaygın eğitimde çalışan ve/veya aday öğretmenler
Çocuklarla ve gençlerle çalışanlar, konuya ilgi gösteren meslekten ve/veya meslekten olmayan eğitimciler
Çocuklar için Felsefe alanına ilgi duyanlar
AMAÇ
Eğitim yöntemini, ortamını ve öznelerini yeniden tanımlamak; eğitimcileri, Philosophy for Children (P4C) / Çocuklar için Felsefe metodolojisiyle tanıştırmak; P4C/PwC uygulama örnekleriyle buluşturmak; eğitim ortamını paylaşan özneleri, ektin biçimde sürece dâhil P4C/PwC yöntemini deneyimletme
Katılımcı öğretmenleri, sormak edimini güçlendirici, düşünme, muhakeme yeteneğini geliştirip derinleştirici etkileri olan “çocuklarla felsefe” metodolojisinin kuramsal ve uygulama temelleriyle tanıştırma
Eğitimcileri “çocuklarla felsefe” alanıyla tanıştırarak mesleki donanımlarına yeni bir perspektif kazandırıp öğretmenlik becerilerini güçlendirmek
ATÖLYE SÜRECİ AÇIKLAMASI
İki seanstan oluşacak atölyenin ilk yarısında konuya dair kuramsal bir çerçeve sunacaktır. İkinci yarıda çeşitli uygulama örnekleri katılımcılarla interaktif şekilde paylaşılacaktır.
GENEL AÇIKLAMA
Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy for Children – P4C) ya da Çocuklarla Felsefe (Philosophy with Children – PwC) yöntemi, 1970’lerde Lipman tarafından geliştirilir. İlerleyen süreçte teorik çerçeveye uygun okullarda kullanılabilecek içerikler üretilir ve yöntem yaygınlaşır. P4C yani Philosophy for Children diye kavramsallaşan çocuklar için felsefe, temelini Sokratik yöntemden alır. Temel aksiyomu, çocukların filozofça sorular sorup felsefe yapabileceğidir.
ODAK
Sokratik yöntem, çocuklar için felsefe, çocuklarla felsefe, p4c, pwc, felsefe, felsefe yapma, çocuk ve felsefe, yataylık, katılımcılık, özgürlük, geleneksel eğitim, alternatif eğitim, 3. nesil eğitim, öğrenme yoldaşlığı
ÇERÇEVE
Kuramsal ve uygulama olarak iki temel aks üzerine kurulu programın başında, esnasında ve sonucunda daha çok nitel olmasına özen gösterilen ölçme teknikleri uygulanır. Eğitimci eğitimi olması nedeniyle öğretmenlik uygulamarı ya da pedagojik uygulamalara da yer verilir.
Kuramsal paylaşımların yapıldığı atölyelerde kuramsal bir çerçeve sunulur. Uygulama ayağında “çocuklarla felsefe” örnekleri ele alınır.
Eğitim, Türkçe ve uluslararası literatürdeki aktüel içerikler ve örnekler temele alınarak verilir.
Uygulama eksenli olan eğitimde, katılımcıların atölyedeki örneklerden yola çıkarak eğitim içerikleri oluşturmaları sağlanır.
Eğitim içeriklerinin katılımcılarla interaktif şekilde istişare edilerek belirlenip geliştirilir.
ÖDEME BİLGİLERİ
-
Eğitimin ücreti 40 TL'dir.
-
Kesin kaydınızı yapmak için;
• Derneğe gelerek elden ödeme yapabilir,
• Kredi kartı ile ödeyebilir: TIKLAYINIZ
• EFT-Havale ile ödeyebilirsiniz:
Alıcı Adı: Öncü Eğitimciler Danışmanlık Hizmetleri Limited Şirketi
IBAN: TR730020500009362625900002
YER : ÖNCÜ EĞİTİMCİLER DERNEĞİ
İRTİBAT : 0 216 640 10 55 - 0 539 318 43 53
Öncü Eğitimciler Danışmanlık Hizmetleri Limited Şirketi