Atölye Yöneti(şi)mi – Sınıftan Atölyeye
18 Şubat 2017 Cumartesi
10.30 - 13.30
Atölyeci: Metin BAYRAK
-
Alana ilgi duyan herkesin katılımına açıktır.
-
25 katılımcı ile sınırlıdır.
-
Katılım ücreti 40 TL'dir.
-
Başvuruda kayıt sırası esas alınacaktır.
-
Atölye arası ikram olacaktır.
BAŞVURU YAPMAK İÇİN TIKLAYINIZ
HEDEF KİTLE :
Örgün ve yaygın eğitimdeki bütün eğitimciler.
ATÖLYE AMACI :
Eğitim ortamının bütün öznelerini ektin biçimde sürece dâhil eden yönetişim (good governance) temelli atölye anlayışı ve süreçlerini, eğitimcilerle paylaşmak.
ATÖLYE SÜRECİ AÇIKLAMASI:
İki seanstan oluşacak atölyenin ilk yarısında konuya dair kuramsal bir çerçeve sunulacaktır. İkinci yarıda farklı eğitim ortamlarından çeşitli case’ler, katılımcılarla interaktif şekilde istişare edilecektir.
GENEL AÇIKLAMA:
Klasik eğitim anlayışında öğrenenin bilgi kaynağı öğretmenken şimdi, çok çeşitlenmiş, uyaran sayısı artmış, bilgi kaynakları çeşitlenmiştir. Bilgi kaynaklarının çeşitlenmesiyle öğreticinin etkisinin azalması eşzamanlı işleyen olgular olarak yaşanmakta. Günümüz eğitim yaklaşımları, “öğrenmeyi öğrenme” ilkesini temele alarak “öğrenen merkezli” yaklaşımların başarıyı artırdığını göstermekte. Sınıf Yönetimi, geleneksel anlayışı tekrar ederken Atölye Yöneti(şi)mi, günümüz öğrencilerinin taleplerine, ruhlarında daha fazla karşılık bulmaktadır. Sınıftan Atölyeye adlı seminerde, kuramsal olarak söz konusu değişimin, dönüşümün felsefi arka planı ifşa edilip temellendirilecektir.
İngilizce “good governance” kavramı, yaşayan Türkçede “yönetişim” kavramıyla karşılanmakta. Yönetim ilişkisinin interaktif kılınıp süreci hiyerarşik bir yapılanmaya hapsetmeyen ilkeselliğini tarif eder. Atölye ile merkezsizleş(tiril)en eğitim ortamıyla, öğrencilerin eğitim sürecine etkin katılımınına olanak sağlayan önkoşullar sağlanmış olur. Etkin bir atölyenin yönetim yerine yönetişimi tesis edebilecek kolaylaştırıcılarla olanaklı olduğu varsayımından yola çıkılarak, yönetişimin ilkelerine odaklanılarak çağın öznelerinin katılımcılık taleplerine cevap verebilecek etkin bir sürecin kuramsal temelleri serimlenmeye çalışılacaktır.
|