Öğretmenler Odası’nın 9. Sayı (Eylül 2013) kapak konusu:
‘Milli’ Eğitimimiz ve Toplumsal Barış”
Yazılarınızı bekliyoruz
Merhaba Arkadaşlar,
Öğretmenler Odası dergisini bilir misiniz?
Hani öğretmenler olarak hayatımızın önemli bir kısmını geçirdiğimiz öğretmenler odasını yurt sathına hatta dünyaya açmak ve tüm öğretmenler arasında bir iletişim ağı ve deneyim paylaşma platformu olma misyonuyla yayına geçen dergiyi?
İşte ben bu derginin resmen kurucusu, sahibi, genel yayın yönetmeni ve sorumlu yazı işleri müdürü olarak iki yıldır görev yapıyorum. İki yıl önce İGEDER’de başladığımız yolculuğumuza 9. sayıdan itibaren Öncü Eğitimciler Derneği çatısı altında devam ediyoruz.
Dergiyi elbette tek başıma hazırlamıyorum. Editörümüz Adil Gülmez, iki yıl önce dergi künyesinde ismi bulunan arkadaşlarla altı aylık bir hazırlıktan sonra dergimizin ilk sayısını hazırladı. O günden bugüne birçok arkadaşımız dergide görev aldı. Bugün daha da gençleşen kadrosuyla yayın hayatına devam ediyor.
İlk hedefimiz en yakın zamanda derginin sahipliği ve editörlüğü de dahil olmak üzere tüm sorumluluğu yeni nesle teslim etmek. Bu amaçla dergi atölyesinde yetişen gençleri motive ediyoruz ve onlara yayın kurulu üyeliği de olmak üzere görevler veriyoruz. Mesela dergimizin sabit bölümlerini, grafiğini ve sekreteryasını şu anda bu arkadaşlarımız yürütüyor ve çok da iyi yürütüyorlar.
Dergimizin 9. sayısının hazırlıklarına başladık. Yazılarınızı bekliyoruz. Fakat bildiğiniz üzere göndereceğiniz yazılardan yayın kurulunca uygun olanları seçip yayımlıyoruz.
Yayın Kurulu yazı seçiminde nelere dikkat ediyor?
Dört net kriterimiz var:
1. Yazının derginin misyonu ve konseptine uygun olup olmadığına: Gönderdiğiniz yazı öğretmenler odasının gündemine uygun mu diye bakıyoruz öncelikle. Öğretmenler odasının gündeminde öğretmen ve eğitim vardır. Ama öğretmenlerimizin sosyal ve kişisel hayatlarını ilgilendiren konuları ele alan yazılara da dergimizde yer vermemiz gerekiyor.
2. Yazının tutarlı ve mantıklı bir argümanı olup olmadığına: Her yazı yazarı için değerlidir şüphesiz. Fakat kamuya mal olacak bir yazıda iddialarımızın tutarlı olması gerektiğini de kabul etmeliyiz. Yani ben öyle düşünüyorum demek yetmez bir yazı için. Öyle olursa kahve muhabbeti olur. Yazının öne sürdüğü argümanın tecrübelerle ve/veya kayda değer kaynaklarla desteklenmesi gerekir.
3. Ele alınan konunun sistematik bir bütünlük içinde sunulup sunulmadığına: Yazıda ele aldığımız argümanları belli bir sistematik içinde sunmalıyız. Bu sistematik aslında bir yazıda yazılı anlatımın temel kriterleri olan giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin olup olmadığı ile alakalıdır. Eğer mantıklı tutarlı argümanlarınızı sistematik bir biçimde aktarabilmişseniz yazınız hakkında artık söyleyecek söz kalmamış demektir.
4. Yazının temel yazım kurallarına uygun olup olmadığına: Elbette bunu söylemeye bile gerek yok. Fakat bazen öyle yazılar geliyor ki sadece edite etmek bile saatlerimizi alıyor. O yüzden birçok yazıyı elediğimiz oluyor.
Aynı kalitede iki yazıdan öğretmenlerin yazılarını akademisyenlerin yazılarına, öğretmen adaylarının yazılarını öğretmenlerin yazısına tercihe diyoruz.
Aynı kalitede iki yazıdan derginin kapak konusuna uygun olanı tercih ediyoruz.
Dergide ne tür yazılar yayımlıyoruz?
Üç alanda yazıya öncelik veriyoruz:
1. Sınıf içi/okul içi uygulama örneklerine, eğitimde yerel iyi örneklere
2. Eğitim politikaları ve güncel uygulamalara ilişkin değerlendirmelere
3. Eğitime yeni bir bakış getiren perspektif yazılara
Yazıların azami uzunluğunu 750 kelime olarak belirledik. 300-400 kelime arası yazılara öncelik veriyoruz. Daha uzun yazıları çok nitelikli bir yazı değilse yayımlamaktan kaçınıyoruz.
Şehir çeşitliliğine, branş çeşitliliğine, konu çeşitliliğine, tür çeşitliliğine özen göstermeye çalışıyoruz. O yüzden aynı kalitede iki yazıyı tercih ederken bu kriterler de belirleyici oluyor.
Sizden bu ilkelerle yoluna devam eden dergimize katkılarınızı bekliyoruz.
Dergimizin 9. Sayı kapak konusu: ‘Milli’ Eğitimimiz ve Toplumsal Barış”
Yazılarınızın bu ana konu çerçevesinde olmasını bekliyoruz. Bu konu dışında kaleme alacağınız yazıları da, yukarıdaki kriterler çerçevesinde değerlendireceğiz. Fakat en çok diğer meslektaşlarımıza örnek olabilecek uygulamalarınızı görseller eşliğinde paylaştığınızı yazılarınızı tercih ediyoruz.
9. sayıda görüşmek dileğiyle…
Dr. İbrahim Hakan Karataş
Öğretmenler Odası Dergisi
Sahibi ve Genel Yayın Yönetmeni
|