KABUL EDİLEN ÖNERİLER
ACCEPTED PROPOSALS
II. ULUSLARARASI ÖNCÜ ÖĞRETMENLER ZİRVESİ
II. INTERNATIONAL LEADING TEACHERS SUMMIT
15 - 17 Temmuz/July 2016, Üsküp/Skopje
ÜLKE RAPORLARI / COUNTRY REPORTS
-
Afganistan - Ayşe TOPBAŞ, Öğretmen, Karaman Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Türkiye
-
Arnavutluk - Lindita XHANARI LATIFI, Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Tiran Üniversitesi, Arnavutluk
-
Azerbaycan - Araz ASLANLI, Avrasya Stratejik Araştırmalar Merkezi Başkanı, Azerbaycan
-
Bulgaristan -
-
Cezayir - Djaouida AMIRA, Prof. Dr., Öğretim Üyesi, Cezayir 2 Üniversitesi, Cezayir
-
Irak - Ahmed Anwar DEZAYE, Dr., Rektör, Erbil Selahaddin Üniversitesi, Irak
-
Kazakistan - Akbota ABIYR, Öğretim Görevlisi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Kazakistan
-
Kosova - Akif GAŞİ, Öğretmen, Atatürk Lisesi, Kosova
-
Makedonya - Shener BILALLI, Yrd. Doç. Dr., Dekan, Uluslararası Balkan Üniversitesi, Makedonya
-
Pakistan - Alam KHAN, Öğretim Görevlisi, Gümüşhane Üniversitesi, Türkiye
-
Rusya - Leila LEONARDOVNA SALEKHOVA, Prof. Dr, Öğretim Üyesi, Kazan Federal Üniversitesi, Rusya
-
Sırbistan - Jelena RANDJELOVIĆ, Öğretmen, Sezai Surroi Lisesi, Sırbistan
-
Tunus - Amna SEBII, Öğretmen, Tunus
-
Türkiye - M. Cüneyt ANCIN / Necdet BAYINDIR, Okul Müdürü, Üsküdar Hacı Rahime Özsoy MTAL / Ataşehir Prof. Faik Somer Spor Lisesi, Türkiye
-
Yunanistan - Yasir İHTİYAR, Öğretmen, Çekmeköy Çınar Koleji, Yunanistan
SÖZLÜ BİLDİRİLER / ORAL PRESENTATIONS
-
Türkiye’de Eğitim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimden Beklentileri ve Karşılaştıkları Sorunlar - Abdullah ELMAS / İbrahim YILDIZ / Ahmet AKALIN / Ahmet ÖZDEMİR / Mehmet CERAN / Mehmet BALOĞLU / Hüseyin ŞANLI, Öğretmen, Türkiye
-
Irak'ta Türkmen Okullarının Durumu, Sorunları ve Çözüm Arayışları - Abdulsalam ABDULMAJEED SHAKİR, Öğretim Görevlisi, Erbil Selahaddin Üniversitesi, Irak
-
Toplumsal Çatışma ve Ayrımcılık Süreçlerinin Çözümü ve İdaresinde Çokdillilik - Abdurrahman GÜLBEYAZ, Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Erbil Selahaddin Üniversitesi, Irak
-
Avrupa İle Osmanlı Arasında: Çok Kültürlülük Bağlamında Slovenya’da Türk Dili Öğretimi - Ahmet KOÇAK, Yrd. Doç. Dr., Öğretim Üyesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Türkiye
-
Yunus Emre ve Magjan Jumabayev’ın Eserlerinde Hermeneutik Bağlantı - Akbota ABIYR, Öğretim Görevlisi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Kazakistan
-
Barış Eğitiminin Kazanımları - Ali KUZUDİŞLİ, Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Gümüşhane Üniversitesi, Türkiye
-
Göçmen, Sosyo Ekonomik Yönden Dezavantajlı, ve Farklı Etniklerden Öğrencilere Yaklaşım - Ali Çağrı AY, Öğretmen, Şehitkamil Bahattin Teymur İlkokulu, Türkiye
-
Başarı ve Motivasyon İçin Tarihten Bir Ses: İbni Haldun Örneği - Aykut KARAHAN, Öğretmen, Beylikdüzü Vali Muammer Güler Sosyal Bilimler Lisesi, Türkiye
-
Bulgaristan'da ve Ürdün'de Türkçe Öğretimi Çok Kültürlülük Bağlamında Bir Karşılaştırma - Bekir KAYABAŞI, Yrd. Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Adıyaman Üniversitesi, Türkiye
-
Öğretmen Görüş ve Yaklaşımlarının, Eğitim Ortamının Şekillendirilmesindeki Etkileri - Betül TONBULOĞLU / İsmail TONBULOĞLU / Öğretmen / Araştırma Görevlisi, Ataşehir İhsan Kurşunluoğlu Ortaokulu / Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye
-
Farklılıktan Zenginliğe Eğitimin Rolü - Betül Belkıs OKUTAN, Öğretmen, Üsküdar Kısıklı Ortaokulu, Türkiye
-
Akışkan Gözetim Modeli Olarak Sosyal Medya: Çok Kültürlü Dijital Toplumun İmkânı - Birsen Banu OKUTAN, Yrd. Doç. Dr, Öğretim Üyesi, İstanbul Üniversitesi, Türkiye
-
Examples Of Application Of Multicultural Education İn Different Countries - Denada DOSTİ, Türkiye
-
Kültürlerarası Eğitimde Yaşayarak Öğrenme: Öğretmen ve Öğrenci Değişimi, Kültürel Hareketlilikler - Emel TURAN, Öğretmen, Kütahya MTAL, Türkiye
-
İHL Meslek Dersleri Öğretim Programlarının Çok Kültürlü Eğitim Perspektifinden Değerlendirilmesi - Engin KABAN, Okul Müdürü, Eynesil AİHL, Türkiye
-
Kültürel Farklılıklara Karşı Hoşgörü ve Saygılı Olmada Eğitimin Rolü: Baş Aktör Öğretmen - Erdal KILIÇ, Yrd. Doç. Dr., Öğretim Üyesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Türkiye
-
Din Eğitiminde Çoğulcu Yaklaşımlar: Orta Öğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitapları Üzerine Bir İnceleme - Esra AY, Öğretmen, Üsküdar İHO, Türkiye
-
Eğitim: Çok Boyutlu Yoksulluk Düzeyinin Değerlendirilmesinin Esas Amili Gibi - Farhad MIKAYILOV / Matanat RESULOVA, Yrd. Doç. Dr., Azerbaycan Devlet İktisad Üniversitesi, Azerbaycan
-
Problems And Experience İn Training Teachers Of Mathematics And Computer Science For The Bilingual Environment (Tatar-Russian) - Farkhat ZARIPOV, Dr., Kazan Federal Üniversitesi, Rusya
-
Türkiye’de Çok Kültürlü Eğitim ve Suriyeli Sığınmacılar - Fatma AVCI, Öğretmen, Tepebaşı Hürrüyet İlkokulu, Türkiye
-
Çok Kültürlü Eğitim Bağlamında Osmanlı Devleti ve Türkiye Uygulamaları Karşılaştırması - Feride AKAN / Cihangir DOĞAN, Prof.Dr. /Selen BIÇAK, Öğretmen / Öğretim Üyesi / , Türkiye
-
French Language İn Algeria An Essay On Cultural Conflict - Ghania DIF KHELASSI, Yrd. Doç. Dr., / Mehmet Zeki AYDIN, Prof. Dr., Öğretim Üyesi, Cezayir 2 Ünivertsitesi / Marmara Üniversitesi, Cezayir / Türkiye
-
Culture And Early Childhood Education - Gizem GÜVEN, Okul müdürü, Küçük Afacanlar Anaokulu, Türkiye
-
Etnik ve Mezhep Çatışmaların Etkisinde Irak'ta Eğitim (Karşılaştırmalı Bir Çalışma) - Goran SHOKOR, Doç. Dr, / Hazim BURHAN MUSTAFA, Dr., Öğretim Üyesi, Erbil Selahaddin Üniversitesi, Irak
-
Alevilerin Türkiye’de Dini Hayatlarıyla İlgili Problemleri - Halis DEMİR, Yrd. Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
-
Görme Engellilerin Eğitimde Yaşadığı Zorluklar - Halis KURALAY, İstanbul Sosyal Hizmetler İl Md. Yrd., Türkiye
-
Zorunlu Dış Göç ve Eğitim: Türkiye’de Bulunan Suriyeli Sığınmacı Çocukların Eğitimi, Öğrenim Hakkı ve Çok Kültürlü Eğitim Açılarından İncelenmesi - Hamza ATEŞ, Prof. Dr., Öğretim Üyesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Türkiye
-
Bulgaristan Eğitim Sisteminde Türkçenin Ana Dili Olarak Öğretimi - Harun BEKİR, Yrd. Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Plovdiv Paisiy Hilendarski Üniversitesi, Bulgaristan
-
Comparing The Existing Multicultural Teacher Competencies İn Turkey With The Exemplary Competencies: Suggestions For Improvement - Harun SERPİL, Öğretim Görevlisi, Anadolu Üniversitesi, Türkiye
-
Kültürlerarası Eğitimde Dilin Önemi - Hasan ATİK, Doç. Dr., Öğretim Üyesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Türkiye
-
Sınıf Öğretmenlerinin Demokrasi ve Çokkültürlü Eğitime İlişkin Bilgi Düzeyleri ve Tutumları - Hasan AYDIN, Doç.Dr., / Ferit ACAR / Çetin TORAMAN, Öğretim Üyesi / Okutman / Bilim Uzmanı, Yıldız Teknik Üniversitesi / İstanbul Medipol Üniversitesi / Keçiören RAM, Türkiye
-
Makedonya Cumhuriyeti'nde Toplumsal Barışa Katkısı Açısından Din ve Ahlak Dersleri (Ders Kitapları Değerlendirmesi) - Hatice AYAR, Din Hizmetleri Görevlisi, DİB, Makedonya
-
İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerinin Barış Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla İncelenmesi - Hatice Tezer ASAN, Dr. / Dilek ÇAPAR, Öğretmen / Müdür Yardımcısı, Foça Ilıpınar Reha Midilli Özel Eğitim Uygulama Okulu / Vali Saim Çatır İlkokulu, Türkiye
-
Irak Eğitim Sisteminde Türkmen Okulları(Kuzey Irak Örneği) - Hazım Burhan MUSTAFA, Dr., Öğretim Görevlisi, Erbil Selahaddin Üniversitesi, Irak
-
Kültürlerarası İletişimsel Yeti: Çokkültürlü Sınıf Ortamında Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri - Himmet SARITAŞ, Öğretmen, Sultangazi Mehmetçik Ortaokulu, Türkiye
-
Types Of Forgetting İn Social Sciences As Writing And Teaching Methodology İn The Balkans - Isa MULAJ, PhD., Institute for Economic Policy Research and Analyses, Kosova
-
Sosyalleşmede ve Çok Kültürlülüğü Kabullenmede Çocuk Oyunlarının Rolü - İbrahim YILDIRIM, Koordinatör, Yunus Emre Enstitüsü, Azerbaycan
-
AB Projeleri Kapsamında Yurt Dışına Giden Öğrenci ve Öğretmenlerin Eğitimde Kültürel Etkileşim Tecrübeleri - İlbey DÖLEK, Öğretmen, Çukurova Elektrik Anadolu Lisesi, Türkiye
-
Çok Kültürlü Eğitim: İsveç Örneğiİshak ASLAN, Şube Müdürü, Üsküdar İlçe MEM, Türkiye
-
Eğitim Süreçlerinde Kullanılabilecek Web 2.0 Araçları - İsmail TONBULOĞLU / Betül TONBULOĞLU / Mübin KIYICI, Doç. Dr., Araştırma Görevlisi / Öğretmen / Öğretim Üyesi, Yıldız Teknik Üniversitesi / Ataşehir İhsan Kurşunluoğlu Ortaokulu / Sakarya Üniversitesi, Türkiye
-
Suriyeli Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Görev Yapan Öğretmenlerin Çokkültürlülük Uygulamaları ile İlgili Görüşleri- Kübra KUZU / Nejla TONĞA / Hanife KIŞLA / Nagihan GÜRBÜZ, Öğretmen, Cevdet Nerse Bilim ve Sanat Merkezi / Pendik Buhara İlkokulu / Pendik Fatma Gözen Eralp İlkokulu / Bursa Merkez AİHL, Türkiye
-
Eğitim Algısına Farklı İki Perspektiften Bakış: Paul Feyerabend ve Ali Şeriati - Mahmut ŞAYLIKAY, Dr. / Adnan AKIN, Doç. Dr., Öğretim Görevlisi / Öğretim Üyesi, Kırıkkale Üniversitesi, Türkiye
-
ÖteKim - Mehmet Ali ÖZKAN, Program Koordinatörü, Yenidoğu Eğitim Kurumları, Türkiye
-
Okul Öncesi Çocuk Kitaplarının Çokkültürlülük Açısından İncelenmesi - Mehmet Hanifi AKYÜZ, Öğretim Görevlisi, FSM Vakıf Üniversitesi, Türkiye
-
Ortaöğretim Kurumlarında Madde Bağımlılığı Önleme Çalışmaları, Portekiz - Braga Örneği - Melike ESEN, Öğretmen, Sarıgöl MTAL, Türkiye
-
İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Suriyelilere Yönelik Olumsuz Tutumlarının Çokkültürlü Eğitim Uygulamarı İle Değiştirilmesi - Meral SOLMAZ, Öğretmen, Esenler Türk-İsveç Kardeşlik İlkokulu, Türkiye
-
Küresel Düzeyde Çokkültürlü Eğitim Uygulaması Olarak United World College Örneği - Meral BAHAR / Kamer Ayberk BAHAR, Öğretmen / Öğrenci, Karatay Mehmet Hanefi Yapıcı Anadolu Lisesi / Westminster Üniversitesi, Türkiye / İngiltere
-
Applying Narrative Therapy Ideas İn Schools As A Humanitarian Perspective Which Supports Diversities And Values - Merve ARABUL, Öğretmen, Nevokul, Türkiye
-
Barışın Miltaşı: Çokkültürlülük - Metin BAYRAK, Eğitimci, Türkiye
-
Türkiye’de Suriyeli Çocuklar (Şanlıurfa, Mardin, Batman Örneği) - Musab BARAN, Araştırma Görevlisi, Ürdün Üniversitesi, Ürdün
-
Ortaöğretim Öğretmenlerinin Eğitimde Çok Kültürlülüğe Bakışının Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi (Sancaktepe İlçesi Örneği) - Mustafa OTRAR, Yrd. Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Marmara Üniversitesi, Türkiye
-
Ortaokulda Görev Yaban Öğretmenlerin Çok Kültürlü Eğitim Algılarının İncelenmesi - Mustafa DEMİR, Öğretmen, Fındıklı Muammer Çiçekoğlu İlköğretim Okulu, Türkiye
-
Eğitim Programında Çok Kültürlülük - Nejla SAKARYA, Eğitimci Yazar, Aile Sosyal Politikalar Bakanlığı, Nesil Yayınları, Türkiye
-
Elazığ’ın Geleneksel Çocuk Oyunları - Nihan KARABULUT, Öğretmen, Elazığ Anaokulu, Türkiye
-
Hayatları Değiştirilen İnsanların Çocukları - Nurdan KEÇE, Öğretmen, Beyoğlu Piripaşa Ortaokulu, Türkiye
-
Çok Kültürlülük Bağlamında Uluslararası İlahiyat Öğrenci Projesinin Açmazları Üzerine - Nurettin Gemici, Doç. Dr., Öğretim Üyesi, İstanbul Üniversitesi, Türkiye
-
Examination with Regard to Certain Variables of the Attitudes of Religious Culture And Moral Knowledge Course Teacher Candidates Towards Multicultural Education - Nurten KIMTER, Yrd. Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Çanakkale Onsekizmart Üniversitesi, Türkiye
-
Path To Global Morality- Qinalizāda’s Ahlāq-I Alāī on the Integrity Of Virtues in A Multicultural Educational Setting - Nurullah KOLTAŞ, Yrd. Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Trakya Üniversitesi, Türkiye
-
Çokkültürlülük Bağlamında Türkiye’de Alevilerin Din Eğitimi Hakkındaki Görüşleri - Nurullah BORA, Öğretmen, İstanbul İl MEM AR-GE, Türkiye
-
Bireysel ve Kültürel Farklılıklar Açısından Şahsiyet Eğitimi - Orhan Gazi GÖKÇE, Öğretmen, Beykoz Boğaziçi AİHL, Türkiye
-
Türkiye’de Kürt Dili Eğitimi (Mardin Artuklu Üniversitesi Örneği) - Ömer ÖZBEK, Araştırma Görevlisi, Marmara Üniversitesi, Türkiye
-
Osmanlı Devletinde Sivil Toplum Kuruluşlarının Balkanlarda Eğitimin Geliştirilmesindeki Rolü - Recep ÇELİK, Yrd. Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Yalova Üniversitesi, Türkiye
-
Çokkültürlülüğe Dayalı Din Eğitimi Modellerinin Türkiye’de Uygulanabilirliği Üzerine Bir Değerlendirme - Saadet İDER, Din Eğitimi Uzmanı, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye
-
Irak’ta Çokkültürlülük Bağlamında “Barış” Dergisi Deneyimi - Salih UÇAK, Dr., Öğretim Görevlisi, Erbil Selahaddin Üniversitesi, Irak
-
Toplumsal Barışın Sağlanması ve Korunmasında Öğretmenin Rolü: Şemdinli Örneği - Saynur ALTUNTEN, Öğretmen, Şemdinli Seyyid Abdullah Şemdini AİHL, Türkiye
-
Having A Sister, Brother With Disabilities - Shkëlzen LİMANİ, Master Öğrencisi, Uluslararası Novipazar Üniversitesi, Sırbistan
-
Irak'ta Türk Dili Bölümleri ve Türkçenin Öğretiminde Rolü - Siham ABDULMAJEED AHMED, Prof. Dr., Öğretim Üyesi, Bağdat Üniversitesi, Irak
-
Developing Lesson About Multiculture In The Class Techer’s Lesson Developing Workshops in Class Teaching - Suzana MİLJKOVIĆ, Öğretmen, Kralj Petar I İlkokulu, Sırbistan
-
DKAB Dersi Programında Dini Çoğulculuk ve Çok Kültürlülük Anlayışı - Sümeyye DEMİRTAŞ / Hüseyin DEMİRTAŞ,
-
Çekmeköy’den Radoviş’e Kardeşlik Köprüsü - Şakir GÜLDER / Yasemin OĞUZ COŞKUN, Şube Müdürü / , Çekmeköy İlçe MEM / , Türkiye
-
Küreselleşme ve Öğrenci Hareketliliği - Şenol ORAKCI / Hüseyin ÇEVİK / Osman AKTAN, Müdür Yardımcısı, Açıköğretim Ortaokulu / Keçiören Tevfik Ünsal İlkokulu / Düzce Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi, Türkiye
-
Yahya Kemal Beyatlı’daki “ Millet” Düşüncesinin Çok Kültürlülük Bağlamında Yalova İli Örneğinde İncelenmesi - Türkan AYYILDIZ / Segâh GÜMÜŞ, Öğretmen, Yalova AİHL / Yalova Nene Hatun MTAL, Türkiye
-
Suriyeli Eğitimcilerin Gözünden Göç ve Uyum Sürecinde Eğitimin İşlevi ve Barışa Katkısı - Yahya ŞAHİN / Asiye ŞAHİN, Araştırma Görevlisi / Eğitim Koordinatörü, Harran Üniversitesi / Al Hadara Geçici Eğitim Merkezi, Türkiye
-
Türkiye'de Görev Yapmakta Olan Öğretmenlerin Sınıf İçi Farklılıkların Farkında Olmaları Hakkında Bir Çalışma - Yahya Han ERBAŞ, Doktora Öğrencisi, Indiana Üniversitesi, ABD
-
Milli ve Manevi Değerlere Dayalı Kültürel Miraslarımızın Okul Öncesi Dönemde Geleneksel Oyunlar İle Tanıtımı ve Aktarımı - Zehra ŞAŞMAZ, Okul Müdürü, İrfan Anaokulu, Türkiye
-
Toplumsal Farklılıkların Zenginliğe Dönüştürülmesinde Eğitimin Rolü - Zeynep KORKMAZ, KK Öğreticisi, DİB, Türkiye
-
Evrensel Değerler Bağlamında Ahlaki Bir Kazanım Olarak Vicdanın İncelenmesi - Zeynep ÇETİN, Öğretmen, Şırnak Merkez Nazmiye Demirel MTAL, Türkiye
-
Öğretmen Formasyon Eğitimlerinde Çok Kültürlülük - Mahmut AYTEKİN, Öğretmen, İstanbul İl MEM AR-GE, Türkiye
ATÖLYELER / WORKSHOP APPLICATIONS (TRAINING WORKSHOP)
-
Applications that Contribute to Multiculturalism in Digital Media: eTwinning- a Safe Multicultural Platform for Teachers and Students / The Necessity for Multiculturality in Education - Bojana MANIC / Dragan KRECULJ, Öğretmen, St. Sava İlkokulu / Jovan S. Popovic İlkokulu, Sırbistan
-
Duygusal Zekâ Gelişimi Açısından Ailede ve Okulda Değerler Eğitimi, Oyun ve Drama Örnekleri - Ali ÇANKIRILI, Pedagog, Zefer Yayınları, Türkiye
-
'Bu Dünya Hepimizin' Şarkılarla Hareket Müzik Oyun Dans - Ayhan ÖZTÜRK, Öğretmen, Özel İzmir Türk Koleji, Türkiye
-
"How to be at Peace with Ourselves and Others" - Educational Activities - Mirjana KOKERİĆ, Öğretmen, Branko Radiçeviç İlkokulu
-
Masalların Eşiğinde, Medeniyetin Beşiğini Keşfediyorum - Mehtap ŞENKAYA / Meral ŞENKAYA, Okul Öncesi Eğitim Koordinatörü, Türkiye
-
Dare to be Different - Jasmina MİLİCEVİC, Öğretmen, Olga Milicevic İlkokulu, Sırbistan
-
Okul Öncesi Öğrencilerine Farklı Kültürlerin Öğretimi - Esin ALTIN / Buket SARI, Öğretmen, Döşemealtı Fatma Yusuf Bilgiç İlkokulu, Türkiye
-
Mani Tiyatrosu - Lokman Ali YAVUZ, Öğretmen, Avcılar Abdulkadir Uztürk İlkokulu, Türkiye
-
Ortak Kültürel Mirasın Örnek Şehri Prizren: Bir Şehir Multikültürel Miras - Fetnan DERVİŞ, Öğretmen, Gjon Buzuku Lisesi, Kosova
-
Activities in Classrooms Focused on Equality - Elena JOVANOVİK / Deniz OSMANİ, Öğretmen, Brother Ramiz and Hamid İlköğretim Okulu, Makedonya
-
Yaratıcı Drama Yoluyla Barış Eğitiminin Çocuklara Verilmesi - Ali Oktay ÖZBAYRAK, Öğretmen Adayı, Türkiye
-
Hoşgörüden Yola Çıktık Drama Yaptık - Sabahat ÖZGÖL / Güner ÖZEN / Safiye KILIÇ, Öğretmen, Üsküdar Capitol Ortaokulu / İstanbul Üsküdar Lisesi / Üsküdar Hafize Özal İlkokulu, Türkiye
-
Tasarım Atölyem - Oya AYAL, Müdür Yardımcısı, Akçaabat Fevzipaşa Ortaokulu, Türkiye
-
Uygulamalı Makey Makey Atölyesi - Melike Nur SAĞLAM, Öğretmen, Esenler 125. Yıl Ortaokulu, Türkiye
-
Hoşgörü - Sakine RÜZGAR / Hacer ÖZASLAN, Öğretmen, Başakşehir Nurettin Topçu İlkokulu / Kocaeli İl MEM AR-GE, Türkiye
POSTER SUNUMLAR / POSTER PRESENTATIONS
-
Educational Indicators and Schooling in Algeria - Abd Elmalek BOUDOUR, Yrd. Doç. Dr, / Saléha BRADAIA, Yrd. Doç. Dr, Öğretim Üyesi, Cezayir 2 Üniversitesi, Cezayir
-
The Design of Cyrillic-Latin Converter For Tatar Language - Andrey VLADIMIROVICH DANILOV / Leila LEONARDOVNA SALEKHOVA / Bulat KHAKIMOV, Aday Öğretmen / Öğretim Üyesi / Öğrenci , Kazan Federal Üniversitesi, Rusya
-
İlköğretim Öğrencilerinde Görülen Yazı Yazma Sorunlarının Nedenleri ve Sınıf Öğretmenlerinin Bu Konudaki Görüşleri ve Çözüm Önerileri - Ayşe ÇELİKKOL, Öğrenci, Zirve Üniversitesi, Türkiye
-
Edebi Metinlerle Farklı Kültürleri Tanıma, Bu Kültürleri Kendi Kültürümüzle Karşılaştırma - Ayten ÖZTÜRK, Öğretmen, Sarıkamış Şehit İlhan Yıldız Anadolu Lisesi, Türkiye
-
Proje Okulu''Namık Kemal İlkokulu'' - Baysan Banu UZUN / Tahsin BAYRAM / Ahmet ALBAYRAK, Müdür Yardımcısı / Okul Müdürü / Müdür Yardımcısı, Giresun Namık Kemal İlkokulu, Türkiye
-
Eğitimde Çokkültürlülüğe İslâmî Bir Bakış - Berna TAŞER, Öğretmen, Tuzla İTOSB MTAL, Türkiye
-
Kütahya’ya Göç Etmiş Ergenlik Çağındaki Yabancı Uyruklu Lise Gençlerinin Değişen Eğitim Yaşamlarının Sosyolojik Analizi - Emel TURAN, Öğretmen, Kütahya MTAL, Türkiye
-
Değerler Eğitimi - Eser ÜNALAN ŞENLER / Meral CANTÜRK / Hümeyra BEKTAŞ, Okul Müdürü / Küçükçekmece Nene Hatun Anaokulu / Küçükçekmece Ahmet Ermiş Anaokulu / Küçükçekmece Ziya Gökalp Anaokulu, Türkiye
-
İşitme Engelli Öğrencilerin İkinci Dilde Okuma Yazma Gelişimleri - Esra ERBAŞ, Öğrenci, Indiana Üniversitesi, ABD
-
Evreni Keşfediyorum - Fatma HALAVUK, Müdür Yardımcısı, Kayseri Şerife Bacı MTAL, Türkiye
-
Öğretmen - Öğrenci İlişkilerinin Şekillenmesinde Öğretmen - Veli İşbirliğinin Rolü - Gunay KAZIMOVA, Dr, Öğretim Üyesi, Gence Devlet Üniversitesi, Azerbaycan
-
Kültür Aşım - Gülmisal KARABACAK / Nilgün KUTLUATA, Öğretmen, Esenler Neyyir Turhan İlkokulu, Türkiye
-
İletişimin Evrensel Dili sanat - Halil KÜÇÜK, Öğretmen, Beylerbeyi Sabancı Olgunlaşma Enstitüsü, Türkiye
-
Orta Öğretim Öğrencilerinde Şiddet Eğilimi - Hatice TUNCER UÇAR, Öğretmen, Atakum AİHL, Türkiye
-
Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Çokkültürlülüğe Yönelik Algılarının İncelenmesi - Hülya GÜMÜŞTEPE / Halime Nur SEZER, Öğretim Görevlisi, FSM Vakıf Üniversitesi, Türkiye
-
Adalet Kavramı Üzerine Bir Kavram Karikatürü Çalışması - Meral SOLMAZ, Öğretmen, Esenler Türk-İsveç Kardeşlik İlkokulu, Türkiye
-
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çokkültürlülük Yeterlik Algılarının Analiz Edilmesi - Mesut BIYAN / Mahmut ŞAHLIKAY, Öğretmen / Öğretim Görevlisi, Sivas Karşıyaka MTAL / Kırıkkale Üniversitesi, Türkiye
-
Okul Kültürü ve Akademik Başarı: Ülkeler Arası Bir Karşılaştırma - Metin KAYA / Mecit KARA / Mustafa ÖĞÜK / Lokman MEŞE, Öğretmen, Türkiye
-
Kültürler Arası Çocuk Oyunları - Mine AKOVA, Öğretmen, Sultanbeyli Gölet İlkokulu, Türkiye
-
Suriyeli Sığınmacıların Yaşadıkları Eğitim Sorunları - Miray OĞUZGİRAY YILDIZ, Öğretmen, Kağıthane Günebakan İlkokulu, Türkiye
-
Batı Dillerine Tercüme EdilenTemel Fıkıh Metinleri Bağlamında İslam Hukuku Eğitimi - Muhittin ÖZDEMİR, Yrd. Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Bingöl Üniversitesi, Türkiye
-
Toplumsal Barış İçin Okullarımızda Neler Yaptık? - Müzeyyen AYKUT / Mürüvvet AYKUT, Öğretmen / , Konya Mevlana İHO / Antalya, Türkiye
-
SEVGİdolu ANAdolu - Naciye SALTIKALP KAYA, Öğretmen, Urla Sezai Gönül Akdağ Anaokulu, Türkiye
-
Çok Kültürlü Öğrencilerin Kültürel Oryantasyon Sürecinde Kullanılabilecek Fiziksel Aktivite ve Uygulama Örnek ve Önerileri - Rezan EZER, Öğretmen, Antakya Ovakent İlkokulu, Türkiye
-
Interactive web 2.0. Tools in Content and Language Integrated Learning (CLIL) - Rinata RAISOVNA ZARIPOVA, PhD, / Leila LEONARDOVNA SALEKHOVA, Prof. Dr. / Andrey VLADIMIROVICH DANILOV, Öğrenci / Öğretim Üyesi / Aday Öğretmen, Kazan Federal Üniversitesi, Rusya
-
Türkiye'de Oynanan Yöresel Çocuk Oyunları (Dombik, Körebe, Mendil Kapmaca) - Sahre BAŞER, Öğretmen, Onikişubat Zeki Karakız Ortaokulu, Türkiye
-
Küresel Renkler - Saynur OKUMUŞ, Öğretmen, Fatih Topkapılı Mehmet Bey İlkokulu, Türkiye
-
Entrepreneurship Education – Examples of Good Practice of Educational Policies, Models and Practice in the Countries of Western Balkans - Slavica TOPLİCA, Öğretmen, King Peter II Ortaokulu
-
Gülen Çocuk Projesi - Songül ÖZTEKİN / Betül KAYA, Rehber Öğretmen / , Sultangazi Aşık Sümmani Ortaokulu / , Türkiye
-
Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye ve Ab Ülkeleri Okul Öncesi Eğitim Okullaşma Oranı İstatistiklerinin Karşılaştırılması - Şerife Serap MUTLUAY, Öğretmen, Mustafakemalpaşa Nilüfer Hatun MTAL, Türkiye
-
Sevginin Dokunuşu - Şükran AKAY, Öğretmen, Beşiktaş Org. Kami Güzey İlkokulu, Türkiye
-
Sosyal Medya, Kültür Etkisi ile Agnotoloji Etkisi - Türkan AYDOĞAN, Öğretim Görevlisi, Esenyurt Üniversitesi, Türkiye
-
Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Kadarki Dönemde Yazılan Manzum Hikâyelerde Kendini Gösteren “Değerler Eğitimi” - Ünal BÜYÜK, Öğretmen, Merkezefendi Durmuş Ali Çoban Anadolu Lisesi, Türkiye
-
Amerika Birleşik Devletleri'nde Çok Kültürlü Öğretmen Eğitimi - Yahya Han ERBAŞ, Doktora Öğrencisi, Indiana Üniversitesi, ABD
-
Sosyal Ağların Türkçeye Olan Etkisi - Yunus YENİÇERİ / Rukiye YENİÇERİ, Öğretmen, Kağıthane Gültepe İHO, Türkiye
ÇALIŞTAY MÜZAKERESİ / WORKSHOP SESSIONS (DISCUSSION WORKSHOP)
-
Talim ve Terbiye Esaslı Maarif Sistemi - Ali Sedat ASLAN, Genel Müdür Yardımcısı, Özel Gökyüzü Eğitim Kurumları, Türkiye
-
Küreselleşme Karşısında Irak Eğitim Sistemi - Avin SAMİ ARİF, Öğretim Görevlisi, Erbil Selahaddin Üniversitesi, Irak
-
Medyanın Rolü: Barış İçin Eğitim - Cahit RAMADANI, Eğitim Müfettişi, Sırbistan
-
Farklı Ülkelerde Çokkültürlü Eğitim Etkinlikleri (Romanya, İtalya, Polonya, Türkiye) - Caner DİNLER, Öğretmen, Ataşehir Hasan Leyli İlkokulu, Türkiye
-
Lise Öğrencilerinde Şiddet ve Okula Yabancılaşmanın İncelenmesi - Cüneyt Altan ALTAY, Öğretmen, Ankara Pursaklar Fen Lisesi, Türkiye
-
Çocuk İstismarında Çizgi Filmlerin Rolü - Gamze YILMAZ, Yüksek Lisans Öğrencisi, Kırıkkale Üniversitesi, Türkiye
-
Eğitimde İnsanî ve Sosyal Gelişim Boyutu - H. Emin SERT, Dr., Fakülte Sekreteri, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Türkiye
-
Bir Okulun Yıllık Faaliyetleri - Halil ÇETİN, Okul Müdürü, Kütahya Altıntaş AİHL, Türkiye
-
Demokratik Ve Toplumsal Yaşam Becerilerinin Gelişimi İçin Etkin Yardımlaşma - İsmail YILDIRIM / Kübra ÇAKIR, Okul Müdürü / Öğretmen, Akçaabat Fevzipaşa Ortaokulu, Türkiye
-
Kültürümüzü ve Değerlerimizi Koruyarak Dünya Vatandaşı Yetiştirmek - Leyla ERDOĞAN / Nurmelek DANIŞMAZ, Genel Müdür / Öğretmen, Özel Asfa Ankara Ferda Koleji, Türkiye
-
Sosyal Barış Odaklı Okul Faaliyeti - Mahmut BALCI, Okul Müdürü, Esenler Aksoy İHO, Türkiye
-
Eğitim ve Etik - Memet TURAÇ, Öğretmen, Kahramanmaraş Cumhuriyet Ortaokulu, Türkiye
-
Avusturya’daki Türk Öğrencilerin Okul Hayatlarında Etkili Olan Unsurlar - Mesut KOCA, Okul Müdürü, Viyana İHL, Avusturya
-
Mesleki Eğitimde Solaklık ve İSG - Mevlüt TUNCEL / Taner AYDOĞDU, Öğretmen, Nevşehir MTAL, Türkiye
-
Farklı Topraklarda Yaşayan Çiçekler - Mükerrem DEMİRARSLAN, Öğretmen, Şişli Fuat Soylu İlkokulu, Türkiye
-
Irak’ta Ana Dil Eğitimi ve Etnik Gruplar - Naznaz TAWFEQ, Öğretim Görevlisi, Erbil Selahaddin Üniversitesi, Irak
-
Irak’ta Eğitim ve Göç Olgusu - Nouray OMER ALİ, Öğretim Görevlisi, Erbil Selahaddin Üniversitesi, Irak
-
Değer Aktarımı Açısından Gezi Yazılarının Önemi - Rukiye YENİÇERİ, Öğretmen, Kağıthane Gültepe İHO, Türkiye
-
Kurds EFL teachers' Awareness of Globalization of English Language Learning in Higher Education in Kurdistan, Iraq - Shireen RASHID, Doç. Dr., Öğretim Üyesi, Erbil Selahaddin Üniversitesi, Irak
-
Göç’ün getirdikleri - Şefreş NASANLI, Okul Müdürü, Siverek Mehmet Ragıp Karcı Kız AİHL, Türkiye
-
“Çalıkuşu” Romanında Notre Dame de Sion (Özel Fransız Lisesi) - Şemseddin KOÇAK, Öğretim Görevlisi, Çukurova Üniversitesi, Türkiye
-
Kültür Farklılıklarının Eğitime Yansıması Ve Çokkültürlülük - Yetiş GÖRGÜÇ, Müdür Yardımcısı, Çaldıran Anıttepe Ortaokulu, Türkiye
|