Öncü Eğitimciler
Öğretmen Zümreleri
Eğitim Akademisi
Öğretmenler Odası
Öğretmenim Sempozyumu
Sitelerimiz
Kültürel Etkinlikler
İnsan Kaynakları
Yazar Öğretmenler
Haberler
İncir Çekirdeği
İletişim
Anadolu Faaliyetleri
Uluslararası
Basında Biz
Öncü Çocuk Akademisi
#BeyazTebeşir

Yazı Çağrısı: Aday Öğretmen Olmak
-

 

Öğretmenler Odası Dergisi 11. Sayı kapak konusu: Aday Öğretmen Olmak

Yazılarınızı göndermek için son tarih: 31 Ağustos 2014

Yazı göndermek için tıklayın: http://oncuegitimciler.org.tr/yazi/

Her yıl ortalama 40 bin aday öğretmen göreve başlamaktadır. Mesleğe ilk kez başlayan öğretmene “aday öğretmen” denmektedir. Aday öğretmen, her ne kadar alan bilgisi ve pedagojik formasyon eğitimlerini başarıyla tamamlamışsa da öğretmenlik mesleğinin sorumluluklarını resmen ve bizzat ilk kez üstlenmekle karşı karşıya kalacaktır. Bu süreçte aday öğretmen bir taraftan görevin gerektirdiği sorumluluklarını başarıyla yerine getirmek bir taraftan da kendini yetiştirmekle mükelleftir.  Oysa aday öğretmenlerin bir kısmı mesleği ilk beş yılda terk etmektedir. Daha büyük bir kısmı ise düşük iş doyumu ile mesleklerini mecburen devam ettirmektedirler.

  • Aday öğretmenler, gerçekten ne tür yardımlara ihtiyaç duymaktadır?
  • Bu adayların mesleğe, okula, meslektaşlarına, yöneticilere,  velilere, öğrencilere ve hayata bakışlarını etkileyen unsurlar nelerdir? Bu unsurlar öğretmenleri ne yönde etkilemektedir?
  • Okul yöneticilerinin ve tecrübeli öğretmenlerin aday öğretmenlerin mesleki gelişimindeki rolleri nelerdir? Bu roller ne düzeyde başarılmaktadır?
  • Rehber öğretmenler ve okul yöneticileri aday öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu koçluk/mentörlük görevini hakkıyla yerine getirmekte midirler?
  • MEB’in aday öğretmenleri yetiştirme yönetmeliği yeterli midir?
  • Aday öğretmenlerin özlük hakları, çalışma koşulları ve üstlendikleri sorumluluklar tutarlı mıdır?

Yazılarınızın ana konu çerçevesinde olmasını bekliyoruz. Yukarıdaki sorular size fikir verecektir.

Bu konu dışında kaleme alacağınız yazıları da aşağıdaki  kriterler çerçevesinde değerlendireceğiz. 

En çok diğer meslektaşlarımıza örnek olabilecek uygulamalarınızı görseller eşliğinde paylaştığınızı yazılarınızı tercih ediyoruz. 

Yayın Kurulu yazı seçiminde nelere dikkat ediyor? 
Dört net kriterimiz var: 
1. Yazının derginin misyonu ve konseptine uygun olup olmadığına: Gönderdiğiniz yazı öğretmenler odasının gündemine uygun mu diye bakıyoruz öncelikle. Öğretmenler odasının gündeminde öğretmen ve eğitim vardır. Ama öğretmenlerimizin sosyal ve kişisel hayatlarını ilgilendiren konuları ele alan yazılara da dergimizde yer vermemiz gerekiyor. 
2. Yazının tutarlı ve mantıklı bir argümanı olup olmadığına: Her yazı yazarı için değerlidir şüphesiz. Fakat kamuya mal olacak bir yazıda iddialarımızın tutarlı olması gerektiğini de kabul etmeliyiz. Yani ben öyle düşünüyorum demek yetmez bir yazı için. Öyle olursa kahve muhabbeti olur. Yazının öne sürdüğü argüman tecrübelerle ve/veya kayda değer kaynaklarla desteklenmesi gerekir. 
3. Ele alınan konunun sistematik bir bütünlük içinde sunulup sunulmadığına: Yazıda ele aldığınız argümanlarınızı belli bir sistematik içinde sunmalıyız. Bu sistematik aslında bir yazıda yazılı anlatımın temel kriterleri olan giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin olup olmadığı ile alakalıdır. Eğer mantıklı tutarlı argümanlarınızı sistematik bir biçimde aktarabilmişseniz yazınız hakkında artık söyleyecek söz kalmamış demektir. 
4. Yazının temel yazım kurallarına uygun olup olmadığına: Elbette bunu söylemeye bile gerek yok. Fakat bazen öyle yazılar geliyor ki sadece edite etmek bile saatlerimizi alıyor. O yüzden yazıyı elediğimiz oluyor. 

Aynı kalitede iki yazıdan öğretmenlerin yazılarını akademisyenlerin yazılarına, öğretmen adaylarının yazılarını öğretmenlerin yazısına tercih diyoruz. 
Aynı kalitede iki yazıdan derginin kapak konusuna uygun olanı tercih ediyoruz. 

Dergide ne tür yazılar yayımlıyoruz?
Üç alanda yazıya öncelik veriyoruz: 
1. Sınıf içi/okul içi uygulama örneklerine, eğitimde yerel iyi örneklere
2. Eğitim politikaları ve güncel uygulamalara ilişkin değerlendirmelere
3. Eğitime yeni bir bakış getiren perspektif yazılara

Yazıların azami uzunluğunu 750 kelime olarak belirledik. 300-400 kelime arası yazılara öncelik veriyoruz. Daha uzun yazıları çok nitelikli bir yazı değilse yayımlamaktan kaçınıyoruz. 

Şehir çeşitliliğine, branş çeşitliliğine, konu çeşitliliğine, tür çeşitliliğine özen göstermeye çalışıyoruz. O yüzden aynı kalitede iki yazıyı tercih ederken bu kriterler de belirleyici oluyor. 

Sizden bu ilkelerle yoluna devam eden dergimize katkılarınızı bekliyoruz. 
11. Sayıda görüşmek dileğiyle…

Öğretmenler Odası Dergisi 
Öncü Eğitimciler Derneği adına Sahibi 
ve Genel Yayın Yönetmeni
Dr. İbrahim Hakan Karataş

Yazılarınızı göndermek için son tarih: 31 Ağustos 2014

Yazı göndermek için tıklayın: http://oncuegitimciler.org.tr/yazi/

Sayfa Görüntülenmesi : 448
2014-08-01
Sayfaya Yorum Ekle
Adınız  E-posta
Yorumunuz
 
 
 
 
 
   
 

Güncel Öncü Eğitimciler Etkinlikleri



Ara Tatilde Kudüs - 31 Ocak / 3 Şubat 2018
Enneagram, Kişilik Analizleri 2. Seviye - Başlangıç 23 Kasım 2017 Perşembe
Enneagram, Kişilik Analizleri Giriş Seviyesi - 18 Kasım 2017 Cumartesi
Çağrı: İmam Hatip Öğretmenleri Zirvesi, Gençlik ve İnanç Çalıştayı
Sınıf Yönetiminde Sorunlar ve Çözüm Önerileri Atölyesi - 25 Kasım 2017 Cumartesi
Değerlerimizin Eğitimi ve Değerlerimizin Yaşatılması Görevi Kime Emanet Edilmeli? - Mahmut BALCI
Bir Harfin Nesi Var İki Harfin Sesi Var - 11 Kasım 2017
Yeni(lenen) Öğretmen: IX. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu
Öğretmenim Sempozyumu Kayıt ve Ödeme Bilgileri
Program: IX. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu
Gariplerin İzinde Endülüs Gezisi II
Robotik ve Kodlama Eğitmen Eğitimi
KAİZEN Felsefesi ve Eğitim Kurumlarında İyiye Doğru Değişim - Bera Zeyneb TÜRKMEN
Eleştiri mi Kompleks mi? - Yrd. Doç. Dr. İbrahim Hakan KARATAŞ
Liseye Geçişte Mümkün ve Adil Olan Nedir? - Muhammet YILMAZ
 
 


ULUSLARARASI ÖNCÜ EĞİTİMCİLER DERNEĞİ 2013 - Tel: 0 216 640 10 55 - oncuegitimciler@gmail.com - Site Haritası
 .