27 Kasım 2010 Cumartesi günü Üsküdar Bağlarbaşı Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen “Okulun Geleceği-Geleceğin Okulu” temalı İGEDER II. Ulusal Öğretmenim Sempozyumu sonuç bildirgesidir.
1. Türkiye’de milli ve nitelikli öğretmen yetiştirme sorunu vardır. Okula dayalı öğretmen yetiştirme modeli veya modelleri tartışmaya açılmalıdır.
2. Öğretmenin niteliğini artırmak için “Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme” alanındaki tezsiz yüksek lisans programları yaygınlaştırılmalı ve söz konusu bu programlara başvuran bütün öğretmenlerin kabul edilebileceği bir modele geçilmelidir.
3. Türkiye’nin geleceği sınıf içinde saklıdır. Bu nedenle sınıf içi öğrenme ve uygulamaları iyileştirecek mikro eğitim politikaları geliştirilmelidir.
4. Milli Eğitim Balkanlığı ve Yüksek Öğretim Kurulu öğretmen yetiştirme konusunda özgün politikalar geliştirememiştir.
5. Türkiye “iyi ve model insan” yetiştirme hususunu yeniden düşünmeli, çocuklarımızı yaftalayan/sıralayan merkezi sınav sistemlerini gözden geçirmelidir.
6. Eğitim sistemimizde “talim” yapılmakta, “terbiye” konusu göz ardı edilmektedir. Türkiye’nin öteden beri sahip olduğu milli, insani, ahlaki kodları ve bileşenleri “iyi insan modeli” bağlamında etraflıca çalışılmalı, ortaya çıkarılmalı ve uygulamaya konulmalıdır.
7. Türkiye’de eğitim, okullarda bozulmuştur ve okullardan düzelecektir.
8. 2050 ve 2100’lü yıllarda Türkiye’nin bir yeryüzü ülkesi olma ülküsüne hizmet edecek “eğitim politikaları vizyon raporları” hazırlanmalı ve toplumla paylaşılmalıdır.
Dr. İbrahim Hakan Karataş
İGEDER Yönetim Kurulu Başkanı
Prof. Dr. Selahattin TURAN
Sempozyum Hakem Kurulu Başkanı
Gökhan ERENOĞLU
Sempozyum Düzenleme Kurulu Başkanı
|